chemicals

chemicals

maanantai 9. lokakuuta 2017

Kuulumisia pitkästä aikaa

Heippa!

Ajattelin tulla nyt päivittämään mun kuulumisia pitkästä aikaa. Kuten edellisessä kuulumispostauksessa kerroin niin MCS:n kanssa on mennyt ihan hyvin. Oon sietänyt paremmin muiden hajusteita, mutta ongelmana on edelleen oireilu uusille vaatteille. Yksi päivä mulla oli päällä uusi paita, jonka oon hiljattain ostanut ja mua otti henkeen koko päivän. Enkä mä keksi oikein muutakaan syytä sille hengenahdistukselle, niin luulen, että se johtui siitä paidasta. Toi vaatteiden ostaminen on kyllä vähän tuuripeliä, kun joskus löytää vaatteita joita pystyy muutaman pesun jälkeen käyttämään, mutta sitten on myös niitä joista kemikaalit eivät meinaa lähteä millään pois ja usean pesunkin jälkeen ne vielä oireiluttavat. Mut yllätyin, että sain noinkin fyysisiä oireita kuin hengenahdistusta, kun useimmiten uudet vaatteet aiheuttaa mulle lähinnä vaan sitä, että kurkkuun nousee limaa.

Viimeks oli puhetta mun kämpästä ja oireiluista siellä. Mun oireilut loppui kun täällä vaihdettiin ilmastointikoneen suodattimet. Oon täällä nyt asunut vapusta lähtien ja sisäilma on ollut mulle ok. Oon tosi onnellinen tän kämpän suhteen, koska tiedän, että ei oo mikään itsestään selvyys löytää kämppä, joka ei oireiluta.

Vaikka kaikki on mennyt muuten aika hyvin, niin mä oon edelleen homeyliherkkä ja joudun paljon rajoittamaan mun menemisiä oireiden takia. Joudun mm. käymään kaupassa kaupungin toisella puolella, koska siellä on kauppa, josta tiedän että en oireile. Jouduin myös lopettamaan saliharrastuksen, koska salilla on huono sisäilma. Oon nyt kuitenkin korvannut salilla käynnin joogalla, kun löysin puhtaalta vaikuttavan joogasalin. Väsymystä mulla on edelleen päivästä riippuen enemmän tai vähemmän. Kävin sillä CFS-spesialistilla, joka diagnosoi mun väsymyksen syyksi kroonistuneen migreenin. Hän määräsi mulle myös estolääkettä, mutta jouduin lopettamaan sen käytön, koska se lisäsi mun migreenejä. Sen koommin en oo tällä lääkärillä käynyt, koska eka käynti maksoi lähes 200e, eikä mulla ole ollut varaa käydä siellä uudestaan. Pitäisi varmaan yrittää saada julkiselta lähete neurologille ja pyytää jotain uutta estolääkettä migreeniin, kun sais aikaseks.

Kiva oli tulla pitkästä aikaa päivittämään kuulumisia. Mukava olisi myös kuulla, että miten teillä on mennyt? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti